28 Eylül 2009 Pazartesi

“Çürüğüm, Askerim, Reddediyorum” Antalya’da

Galatasaray Üniversitesi öğrencisi Aydın Öztek’in belgesel filmi “Çürüğüm, Askerim, Reddediyorum” 46. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde yarışacak.


Haber: Pınar Yurtsever

GSÜ-HA (İstanbul) Bu yıl 10 – 17 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek olan 46. Uluslararası Antalya Altın Portakal Film Festivali’nde yarışacak filmler belli oldu. Galatasaray Üniversitesi (GSÜ) İletişim Fakültesi Radyo – TV, Sinema Modülü öğrencisi Aydın Öztek’in senaryosunu yazıp yönettiği filmi “Çürüğüm, Askerim, Reddediyorum” Ulusal Belgesel Film Yarışması’na aday olarak gösterilen 25 filmden biri.

Öztek’in TÜRSAK ve Kültür Bakanlığı tarafından desteklenen filmi, askerlik çağına gelen eşcinsel erkekleri düşündüren “zorunlu askerlik” olgusunu konu ediyor. Film, TSK Sağlık Yeterlilik Yönetmeliği’ne göre eşcinselliğin hastalık olarak kabul edilmesi sebebiyle, eşcinsel kimliği yüzünden çürük raporu almaya zorlanan, bu raporu almaktan çekinip askerlik yapan veya vicdani ret kararını açıklayıp askerliği tümden reddeden kişilerle yapılan röportajlardan oluşuyor. Geçtiğimiz yıl TÜRSAK’ın Geleceğin Sineması projesine “Çürüğüm, Askerim, Reddediyorum” la katılan Öztek, TÜRSAK ve Kültür Bakanlığı’ndan aldığı destekle filmini Şubat – Mart aylarında çekmiş ve Nisan ayında da tamamlamış.

Geçtiğimiz günlerde geçirdiği beyin kanaması sebebiyle hastanede yatan Öztek, filmiyle birlikte Antalya’ya gidemese de, oradan gelecek güzel haberleri bekliyor. Evinde beyin kanaması geçiren ve acilen hastaneye kaldırılan Aydın Öztek, 15 Eylül Salı günü ameliyata alındı. Zor ancak başarılı geçen ameliyattan sonra henüz uyanmayan Öztek’i yakınları hiç yalnız bırakmıyor. Öztek için yardım geceleri düzenleyen, Aydın’a ve ailesine destek olmaya çalışan arkadaşları, “Çürüğüm, Askerim, Reddediyorum” Antalya’dan ödülsüz dönse bile filminin Altın Portakal’a aday olarak seçilmesinin Aydın’ı çok mutlu edeceğini belirtiyor.