Sosyal Medya Haftası’nda, Galatasararay Üniversitesi Coşkun Kırca Salonu’nda “Sosyal Medya Diplomasisi, “Ülke Tanıtımını Erişebilir kılmak” konulu konferansta sosyal medyanın ülke tanıtımındaki rolü tartışıldı.
Haber ve Fotoğraf: Bartu Ercan
GSÜ-HA (İstanbul) Sosyal Medya Haftası (Social Medya Week) çerçevesinde GSÜ’de düzenlenen “Sosyal Medya Diplomasisi , “Ülke Tanıtımını Erişebilir kılmak” başlıklı konferansta konuşmacı olan Mehmet Emin Okutan ve Denizcan Caner, ülkenin markalaşmasının önemine vurgu yaptılar. Türkiye’nin uluslararası platformlarda tam anlamıyla tanınmadığından bahseden Okutan, bize hala “Siz deveye mi biniyorsunuz?” diye soru soruyorlar dedi ve kötü imajları düzeltmeye çalıştıklarını kaydetti. Amaçlarının Türkiye’yi markalaştırmak olduğunu anlatan genç girişimciler, Türkiye’nin daha iyi tanıtılması için sosyal medyanın olmazsa olmaz olduğunu belirttiler.
Mehmet Emin Yurdakul, “Diyalog kurmadığınız sürece insanları bir yere çekemezsiniz. Dolaysıyla çeşitli sosyal mecralar kurmanız gerekli. Biz de turkayfe.org adlı bir site kurduk. Bu sitede yabancıların Türkiye maceralarını anlatmalarını istiyoruz. Ülkemizi onların ağzından dinlemek istiyoruz” diye konuştu.
Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi Araştırma Görevlisi Gaye Aslı Sancar’ın "Diplomasi dediğinizde verilen mesajların, dış politika stratejileriyle uyumlu olması gerekir. Ülkenin siyasi problemleri ile ilgili yabancıları aydınlatmanız gerekir. Sizin çalışmanızda bu uyumluluk eksik kalıyor." şeklinde görüş belirtmesi üzerine Mehmet Emin Okutan şöyle cevap verdi: “Doğru söylüyorsunuz. Fakat biz biraz resmi dilin dışına çıkmak istedik. Sade, anlaşılır bir tarz oluşturmaya çalıştık. Resmi kurumlar zaten kendilerini ifade ediyorlar. Bir de bizim bu konularda bahsetmemiz insanları sıkabilirdi. Dolayısıyla insanların kendi deneyimleriyle bunları anlamalarını ve aktarmalarını istedik”
Konferansta teknolojinin bütün olanaklarından da yararlanıldı. Sitenin kurucularından olan Gizem Şalcıgil’e online olarak bağlanıldı ve görüşleri anıldı. ABD’nin Washington şehrinden konferansa katılan Şalcıgil, “2 senedir Türkiye’nin tanıtımı için uğraştıklarını ve birçok kişinin Türkiye algısını değiştirdiklerini söyledi. Katılımcı medyanın sadece online olarak gerçekleşemeyeceğinden bahseden genç girişimci, insanlarla yüz yüze görüşmenin önemine vurgu yaptı.