17 Mart 2011 Perşembe

Prof. Dr. Ethem Tolga’ya Légion d’Honneur madalyası verildi

Fransa’nın Ankara Büyükelçisi Bernard Emie, Fransa Cumhurbaşkanı adına GSÜ Rektörü Prof. Tolga’ya madalyasını takarken “ Bu üniversite sizin sayenizde Türkiye’nin en iyi 6 üniversitesi arasına girdi” dedi.

Haber: Cansu Güneş SEFEROĞLU
Fotoğraf: İbrahim ARSLAN

GSU-HA(İstanbul) Galatasaray Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ethem Tolga, Fransa’nın en önemli nişanı Légion d’Honneur ile onurlandırıldı. Galatasaray Üniversitesi’nde yapılan törende nişan, Fransa Cumhurbaşkanı adına Fransa’nın Ankara Büyükelçisi Bernard Emie tarafından takdim edildi. Büyükelçi Emie, Prof. Tolga’ya Légion d’Honneur nişanının Galatasaray Üniversitesi’nin modernizasyonuna, Türkiye-Fransa ilişkilerine ve frankofoninin güçlendirilmesine olan katkıları nedeniyle verildiğini ifade etti. GSÜ Rektörü Ethem Tolga da “Biliyorum ki, Fransa Cumhuriyeti’nin bu seçkin nişanını, benim şahsımda, aynı zamanda Galatasaray Üniversitesi de almaktadır.” dedi.

Fransa’nın Ankara Büyükelçisi Bernard Emie, Rektör Prof. Tolga’ya “Chevalier dans l’Ordre National de la Légion d’Honneur” madalyasını takdim ederken yaptığı konuşmada “ Bugün sizinle, büyük bir akademisyeni, üç eseri ve ayrıca uluslararası bilim dergilerinde elliden fazla makalesi yayınlanmış bir yazarı, frankofoniye kalben ve alken bağlı bir kişiyi, Fransa ve Türkiye arasındaki dostluğun yılmaz bir öncüsünü ve gelişmesine çok büyük katkılarda bulunduğunuz Galatasaray Üniversitesi rektörünü taltif ediyoruz” şeklinde konuştu. Büyükelçi Emie, Prof. Dr. Tolga’ya “ Bu genç frankofon üniversite, sizin idareniz altında Türkiye’nin yüksek düzeyde eğitim veren ve araştırma yapan en iyi 6 üniversitesi arasında yerini almıştır” dedi. Bu konuşmadan sonra Büyükelçi Emie, Prof. Dr. Tolga’ya alkışlar eşliğinde Légion d’Honneur nişanını taktı.

Rektör Prof. Ethem Tolga da yaptığı teşekkür konuşmasında “ Bu saygın nişanı gösterdikleri çabalarla her gün Galatasaray projesini sağlamlaştırmaya ve geliştirmeye çalışan tüm çalışma arkadaşlarımla paylaşmak istiyorum” dedi. Prof. Dr. Tolga şöyle devam etti: “ Galatasaray Üniversitesi 2 yıldan beri YÖK tarafından seçilen 6 araştırma üniversitesinin arasına girdi. Meslek yaşamının büyük bölümünü bilimsel araştırmalara adamış bir akademisyen için bu gerçek bir sevinç kaynağıdır. Bu yeni yükümlülük, öteki Türk üniversitelerine araştırmacı öğretim üyesi yetiştirmeyi ve Avrupa ağlarıyla bütünleşmiş araştırma ekiplerinin geliştirilmesini içermektedir. Fransa Cumhurbaşkanı’nın bana verdiği bu seçkin madalya, aynı zamanda ülkelerimiz arasındaki örnek işbirliğinin simgesel olarak tanınmasıdır.”

Törene katılanlar

GSÜ Üniversitesi Süslü Salon’da yapılan törene Fransa’nın İstanbul Başkonsolosu Hérvé Magro ve Galatasaray Eğitim Vakfı Başkanı İnan Kıraç, Fransa’nın önemli üniversitelerinden Bordeux 3 Üniversitesi Rektörü Patrice Brun, Paris I (Sorbonne) Üniversitesi Rektörü Jean-Claude Colliard, Nantes Üniversitesi Rektörü Yves Lecointe, Rennes I Üniversitesi Rektörü Guy Cathelineau ve Fransız üniversitelerinden kalabalık bir akademisyen topluluğu katıldı. Galatasaray Üniversitesi’nin rektör yardımcıları, fakülte dekanları, öğretim üyeleri ve akademisyenleri de GSÜ Rektörü Prof. Tolga’nın onuruna ortak oldu.