13 Mayıs 2010 Perşembe

Pecresse: Yükseköğrenim alanında Türkiye-Fransa ortaklıkları genişletilmeli

Fransa Yüksek Öğretim ve Araştırma Bakanı Pecresse, GSÜ ziyaretinde Türkiye-Fransa arasındaki üniversitelerarası işbirliklerinin genişletilmesi gerektiğine işaret etti.

Haber-Fotoğraf: Ceyda Ulukaya

GSÜ-HA (İstanbul) Fransa Yüksek Öğretim ve Araştırma Bakanı Valérie Pecresse, Türkiye ziyareti kapsamında bugün (13 Mayıs) Galatasaray Üniversitesi’ndeydi..

Sabah saatlerinde Süslü Salon’da verilen kokteyle katılan Pecresse, öğretim görevlileri ve öğrencilerle tanışarak sohbet etti. Ardından bir konuşma yapan GSÜ Rektörü Prof. Dr. Ethem Tolga, GSÜ’nün YÖK tarafından belirlenen altı araştırma üniversitesinden biri olduğuna değindi ve ekledi:

“Eğitim alanında Anglosakson kültürün hakim olduğu Türkiye’de, frankofonin temsilcisi olarak araştırma faaliyetlerini geliştirmek amacıyla Fransız üniversiteleriyle bağlarımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz.”

Tolga’nın ardından söz alan Pecresse, GSÜ ve Fransız üniversiteler arasında, yükseköğretim ve araştırma alanlarında yapılması planlanan işbirlikleri üzerine fikir alışverişinde bulunmak üzere geldiğini belirtti:

“Gittikçe güçlenen Türkiye-Fransa ilişkilerinin yanısıra, Galatasaray Üniversitesi’yle eğitim ve araştırma düzeyinde gerçekleştirilecek uygulamalara eşlik etmek ortaklığımızı güçlendirecektir.”

Kokteylden sonra GSÜ fakültelerinden birer temsilci öğretim üyesinin katılımıyla gerçekleşen toplantıda, genel olarak Türkiye ve Fransa’da yükseköğrenim yapısı hakkında karşılıklı bilgiler verildi. Bologna Süreci çerçevesinde öngörülen değişiklikler ve Türkiye-Fransa arasında yükseköğretim ve araştırma alanlarında genişletilmesi planlanan ortaklıklar konuşuldu.